21.05.2013

Tarta owsiana z rabarbarem i morelami


Jedną z zalet prowadzenia bloga jest to, że cały czas próbuję wielu nowych rzeczy. Nie tylko technik przygotowywania potraw, ale również uczę się nowych smaków. Tak było z rabarbarem. Za nic nie mogłam sobie przypomnieć, czy jadłam go kiedykolwiek w dzieciństwie. Po zrobieniu tej tarty mogę powiedzieć, że nie jadłam na pewno, bo takiego smaku się nie zapomina. Kwaśny, ale w przyjemny sposób, nie jak cytryna czy limonka. Poza tym, urzeka jego różowy kolor. I choć mi udało się kupić tylko ten zielony, teraz już wiem, że zakup był udany i na pewno do powtórzenia. Następny na mojej liście jest rabarbar malinowy, muszę sprawdzić, czy różnią się jakoś szczególnie smakiem.


Przed zrobieniem tej tarty obawiałam się właśnie o dużą kwaśność rabarbaru, postanowiłam więc połączyć go ze słodkimi morelami. Tarta (wyglądająca jak owocowo-warzywna pizza) wyszła pyszna, idealnie zrównoważona, z wyczuwalną słodyczą moreli.



(tarta o średnicy 23cm)

Ciasto:
140g mąki
1 łyżka płatków owsianych
2 łyżki brązowego cukru
1/4 łyżeczki soli
75g masła (zimnego)
2 łyżki wody (zimnej)

Obłożenie:
2 łodygi rabarbaru
3 morele
4 łyżki brązowego cukru



Wymieszać mąkę z solą, cukrem i płatkami owsianymi. Dodać pokrojone w kawałki masło i wodę. Zagnieść ciasto, rozwałkować na kształt koła, ponacinać brzeg i zawinąć go lekko do środka tworzac rant. Włożyć do lodówki na 30 minut.

Rabarbar dokładnie umyć, obrać i odciąć łykowate części. Pokroić skośnie na plasterki, które następnie zasypać 3 łyżkami cukru i odstawić na 15 minut, aż puszczą sok. Morele pokroić na plasterki.

Wyjąć ciasto z lodówki, ponakłuwać widelcem, przykryć folią aluminiową, na którą wysypać obciążenie (ja używam ryżu). Piec w 200 stopniach przez 10 minut, po czym zdjąć folię z obciążeniem i piec jeszcze 5 minut. Wyjąć ciasto z piekarnika.

Obłożyć ciasto plasterkami rabarbaru i moreli. Posypać wierzch 1 łyżką cukru i wstawić do piekarnika. Piec w 200 stopniach przez 20 minut. W trakcie pieczenia smarować co jakiś czas wierzch tarty sokiem, który puścił rabarbar.


Smacznego!




2 komentarze:

Dziekuję za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Thanks for all comments. If You like my blog, please follow :)