13.07.2013

Brownie o smaku Irish Cream z waniliowym serem



Ostatnimi czasy jakoś szczególnie ubóstwiam czekoladę, bardziej niż dotychczas. Stąd moje uwielbienie do cieżkich, czekoladowych ciast - właśnie brownie. To już drugie w przeciągu miesiąca. Tym razem zainspirowałam się ciastem marmurkowym ze "Złotej księgi czekolady", ale prawie wszystko pozmieniałam w przepisie. Wykorzystałam ser, który mi został z sernika (nie wiem czemu wszystkie sery na serniki sa sprzedawane w kilogramowych pojemnikach, a nie np. 0,5kg). Zrezygnowałam z dodatku pomarańczy, żeby ciasto nie wyszło zbyt gorzkie przy tak dużej ilości ciemnej czekolady, której ilość i tak pomniejszyłam. Zwiększyłam ilość jaj, bo brownie z dwóch jaj jak dla mnie wyszłoby za suche, a także zwiększyłam ilość masła. Bardzo lubię używać smakowych syropów do kawy, bo dają bardziej naturalny smak niż wszelkie aromaty. W tym przypadku użyłam waniliowego syropu do masy serowej i Irish Cream do masy czekoladowej. To ciasto doczekało się miana najlepszego brownie "ever" w naszym domu.





(forma 24x24cm)

Masa czekoladowa:
200g gorzkiej czekolady
100g masła
150g brązowego cukru
4 łyżki syropu do kawy Irish Cream (można zastąpić alkoholem)
4 jajka
75g mąki

Masa serowa:
250g białego sera (użyłam takiego na serniki)
50g białego cukru
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki waniliowego syropu do kawy (można zastąpić esencją lub naturalną wanilią)
1 jajko





Rozpuscić na parze czekoladę z masłem. Odstawić do ostygnięcia.

Utrzeć ser z cukrem na gładki krem. Dodać syrop, jajko i zmiksować. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną i ponownie zmiksować.

Do rozpuszczonej czekolady z masłem dodać cukier i syrop do kawy, zmiksować. Dodawać pojedynczo jajka, cały czas miksując. Dodać mąkę i wymieszać.

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Masę czekoladową wlać do formy. Polać ją masa serową i nożem zrobić zygzaki. Piec 45 minut w 180 stopniach.


Smacznego!




5 komentarzy:

  1. nooo, widać, że pycha, ale ten przepis nie na moje możliwości kulinarne. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę wiary w siebie! Myślę, że każdy sobie poradzi z tym przepisem - składniki trzeba tylko zmiksować :)

      Usuń
  2. widziałam te syropy ostatnio - teraz wiem do czego będę mogła je wykorzystać :) genialny przepis :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego raczkującego bloga : http://magicznezyciemarty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam je tylko dlatego, że urzekły mnie te malutkie buteleczki :) a ponieważ kawy nie pijam w ogóle, to trzeba było znaleźć im zastosowanie - idealnie sprawdzają się do aromatyzowania wszelkich ciast i deserów

      Usuń

Dziekuję za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Thanks for all comments. If You like my blog, please follow :)