5.08.2013

Ciasto orzechowe z migdałami



Czy, oprócz mnie, są tu jeszcze jacyś fanatycy orzechowych smaków? Jeśli tak, to przepis dla Was! Ciasto z tartymi migdałami i syropem orzechowym to modyfikacja włoskiego specjału, jakim jest ciasto z pieczonymi orzechami laskowymi. Ja nie mam ani sprzętu, ani cierpliwości, by najpierw piec orzechy, a potem je mielić lub bardzo drobno kroić. Dzięki Bogu są dostępne w naszych sklepach już gotowe, starte orzechy. Zamieniłam orzechy laskowe na migdały, bo chciałam, żeby ciasto było delikatniejsze w smaku, zwłaszcza, że chciałam podbić jego smak orzechowym syropem. Zapach wydobywający się z piekarnika w trakcie pieczenia jest nie do opisania, w całym mieszkaniu unosił się subtelny orzechowy aromat. Do tego ciasta, jako idealny dodatek, polecam gałkę lodów śmietankowych.





(forma o średnicy 24cm)

3 jajka
120g masła
180g brązowego cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
250g mąki
1 łyżka oliwy
150ml mleka
3 łyżki syropu orzechowego do kawy (można zastąpić likierem orzechowym)
200g startych migdałów





Utrzeć jajka z cukrem na puszysty krem. Dodać masło i dalej ucierać. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ponownie zmiksować. Wlać oliwę, mleko, syrop, zmiksować. Na koniec wsypać orzechy i wymieszać.

Wlać ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem. Piec 45 minut w 180 stopniach. Kroić, gdy ciasto ostygnie.


Smacznego!




1 komentarz:

  1. Zdecydowanie mogę zaliczyć się do fanatyków orzechowych smaków, więc na Twoje ciacho chętnie się skuszę :) Wygląda mega-pysznie!

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Thanks for all comments. If You like my blog, please follow :)